torsdag 31 december 2015

Gott nytt och Flygsäkert år 2016 !

Gott nytt och Flygsäkert år 2016 !

Tillönskas alla flygintresserade

av

 Rolf Jedemark

Årets sista eller första dag brukar man ju i regel ha någon form av kavalkad av året som gått eller lite nostalgi. Men vi ska inte utelämna festligheterna här.


(HD)

Intågsmarch och Flygarmarch

/

Långt nere i mitt bildarkiv hittade jag en liten guldklimp.

Bilden ovan är tagen 1970, när jag var flygpojke på ett sommarläger vid  F 11 Nyköping.

 I denna S 35 Draken sitter som pilot , dåvarande Löjtnant Roland Sterner, vilken jag också har haft äran att flyga med i en Sk 16. Han var ledare för oss tonåringar då. Senare blev han  flottiljchef vid F 21 Luleå. Detta fick jag bekräftat då jag vid senaste träff med F 17:s kamratförening var bordskamrat med en  fd helikoperpilot och dessutom fd S 32 förare vid F 11 .

/

Klicka på den gråa länken nedan

http://flygspectrum.blogspot.se/2014/11/s-35-draken.html 

/

Det är svårt att hitta någon film med en S 35, men nedan kavalkad är fin.

(HD)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar