fredag 8 januari 2016

En mycket fin dam

(HD)

MD-80-81-82-83

Hon var på sin tid grundstommen i SAS Flygplansflotta.

Alla fina flygplan har också sitt speciella ljud..

För många är motorljudet  viktigt att höra vid filmklipp. Visst kan det vara fint att ha fina och tjusiga musikstycken till en kärra som man kanske har kär eller har gillat..

Vi är många med olika åsikter om skönheterna, det vet jag.

Många som har arbetat eller arbetar vid en flygplats känner så väl igen ljudet från dessa fina kärror, må de vara militära eller civila. det spelar faktiskt ingen roll.

För min egen del så blir denna dam min  förnämsta i alla lägen.

Dels blir jag så nostalgisk när jag hör ljudet från hennes motorer.

Men det var också en fröjd av att njuta farten vid take-off..

Knappast någon kärra har imponerat så, som hon har vid accelerationen .

Se själva och njut! 

(HD)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar