onsdag 10 december 2014

RAF Waddington plane spotters get Typhoon shock

Min kommentar: Att vara Flygtokig, Flygintresserad, Flygplansälskare eller Flygälskare det är en sak.

Hur man nu definierar dom olika begreppen är nog individuellt anser jag.

Men att gå så långt som AirSpotter  Planespotter, Aviationlovers eller vad dom kallas ja, jag vet inte vad man ska säga.. att riskera livet för att skriva upp i en bok hur många och eller vilka flygplan man har sett eller fotat, förekommer nog mest i England skulle jag tro. Men det övergår mitt förstånd!

Att vara fågelskådare är ju en sak, dom är oftast naturälskare, men här är likheterna slående. Förutom att fågelskådare har respekt för naturen livet och dess väsen. Men det verkar inte gälla för ovan typer...

Det är på gränsen till idioti...

Nu finns det ett antal flygplatser, utomlands oftast civila där både taxiways och RWY går så nära vägar att de lockar dit dessa fanatiker.

Chicago O´hare är en häftig flygplats i USA som jag har besökt och flugit ifrån några gånger.

Där går en del av taxibanorna på broar över Highways. I bland kunde man se långa rader av kärror som väntade på clearance . O´hare är USA:s flygtätaste civila flygplats och är ett nav  i USA:s inrikestrafik. Vad jag vet är det knappast en flygplats som lockar dessa dit , kärrorna kommer och går som på ett pärlband hela tiden...

 

Här nedan några andra exempel: 

 Jet fence surfing at St. Martin / St. Maarten  Airport on Maho Beach 

Finns otal av dessa videor på YouTube!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar